Практичні поради щодо пошуку роботи

Процес працевлаштування складається з кількох етапів, студент має пройти кожний етап, щоб потім не повернутись до попереднього, а в майбутньому не розчаруватися на обраному місці роботи:

1 етап: Це формування Вашого власного бажання!

Тобто Ви повинні поставити перед собою плани і цілі, котрих хочете досягнути, а обрана робота Вам у цьому допоможе.

2 етап: Аналіз власних можливостей!

На цьому етапі Ви повинні проаналізувати свої сильні і слабкі сторони, згадати, що Ви знаєте, а над якими  знаннями ще потрібно попрацювати, можливо, удосконалити свої практичні знання за допомогою курсів. Замисліться, у якій сфері зайнятості Ви можете реалізувати себе!

3 етап: Резюме!

Головне, щоб ваше резюме було ОДНОГО ШРИФТУ і займало не більше двох сторінок А4. Ознайомитись з правилами написання резюме Ви можете в підрозділі “Працевлаштування”–>”Випускнику”–>”Правила написання резюме”.

4 етап: Пошук потенційних вакансій!

Ви можете ознайомитись зі списком неблагонадійних роботодавців за цими адресами:

navigator.lg.ua/arts.php?mode=o&art=o0003

www.kakrabota.com.ua/

Найпоширеніші сайти для розміщення ваших резюме – це:

Rabota.ua

Work.ua

hh.ua

job.ukr.net

jooble.org

neuvoo.com.ua

NetWork – інноваційна платформа-сервіс для працевлаштування молоді. Студент або випускник, а також будь-хто охочий має доступ до корисних контактів, які дозволяють йому заводити нові знайомства, отримувати рекомендації, знаходити роботу або колег, навчатися.

Реєструйся та створюй свою власну сторінку на nwworld.space

5 етап: Підготовка до співбесіди!

Психологи рекомендують одягнути на співбесіду відтінки сірого, коричневого, темно-синього, за можливістю краще виключити червоний, чорний та зелений (його яскраві відтінки)

Подбайте про дрібниці:

1. Заздалегідь детально з’ясуйте, як дістатися до офісу та потрапити в нього, щоб не запізнитись на Вашу першу зустріч з роботодавцем.  Якщо ж ви запізнюєтесь, ОБОВ’ЯЗКОВО зателефонуйте та попередьте про це! Якщо у Вас змінились плани і Ви не можете з’явитись на призначений Вам час співбесіди, ОБОВ’ЯЗКОВО зателефонуйте та попередьте про це! Ваша репутація та імідж формується саме з такої відповідальності та пунктуальності.

2. У день співбесіди розрахуйте свій час так, щоб з’явитись в офісі на 10-15 хвили раніше до початку.

3. Запам’ятайте ім’я та посаду тієї людини, на співбесіду до кого ви йдете.

6 етап: Співбесіда!

•Краще продумати відповіді на ті питання, котрі Вам можуть задати на співбесіді:

•Розкажіть трохи про себе.

•Як би Ви могли описати самого себе?

•Що ви знаєте про нашу компанію?

•Що Вас приваблює в нашій компанії?

•Чому Ви маєте намір працювати саме у нас? (До цієї відповіді підготуйтесь заздалегідь. Від Вас будуть чекати, що Ви знаєте про те, як йдуть справи у компанії. Відсутність знань про компанію є однією з основних причин у відмові.)

•Яке відношення Ваша освіта має до даної вакансії та роботи?

•Чим Ви можете бути корисні для нашої компанії?

•Які Ваші сильні сторони? (Завжди підтверджуйте свої якості прикладами з життя)

•У чому полягають Ваші головні недоліки?

•Якого типу роботу Ви найбільше любите (не любите) виконувати?

•Як Ви бачите себе через 5 років (Краще відповідати не розписуючи всі Ваші плани, наприклад, я б хотів працювати в цій же організації, але на більш відповідальній роботі)

•Які Вашу цілі у житті?

•Як Ви плануєте їх досягти?

•Щоб Ви хотіли змінити у своєму минулому?

•На яку платню Ви розраховуєте?

•Що Ви будете робити, якщо… (тут Вам можуть дати якусь кризову або стресову ситуацію)

На співбесіді Ви маєте бути щирими і говорити правду, тому що будь-яка брехня випливе у ході роботи. Ось одна байка з цього питання: Кандидата, що заходить у двері, зустрічають питанням: “У нашій фірмі дуже високо цінується акуратність, чи витерли ви ноги, входячи сюди?”. Кандидат впевнено відповідає, що, зрозуміло, зробив це. На що слід вбивче продовження: “Ще більше ми цінуємо правдивість. Близько дверей немає килимка”.

7 етап: після співбесіди:

1.Зафіксуйте отриману на співбесіді інформацію.

2.Через день-два після інтерв’ю можна послати на фірму, де проходила співбесіда, лист подяки. Лист бажано скласти так, щоб він був коротким і містив подяку за наданий Вам час.

3.Приходити без запрошення, часто дзвонити, якщо Ви про це не домовлялися, не варто.

4.Отримавши телефонну або письмову відмову, можна звернутися з проханням мати на увазі Вашу кандидатуру в майбутньому.

5.Проаналізуйте співбесіду, що могло бути причиною невдачі.