Практичні поради щодо пошуку роботи
Процес працевлаштування складається з кількох етапів, студент має пройти кожний етап, щоб потім не повернутись до попереднього, а в майбутньому не розчаруватися на обраному місці роботи:
1 етап: Це формування Вашого власного бажання!
Тобто Ви повинні поставити перед собою плани і цілі, котрих хочете досягнути, а обрана робота Вам у цьому допоможе.
2 етап: Аналіз власних можливостей!
На цьому етапі Ви повинні проаналізувати свої сильні і слабкі сторони, згадати, що Ви знаєте, а над якими знаннями ще потрібно попрацювати, можливо, удосконалити свої практичні знання за допомогою курсів. Замисліться, у якій сфері зайнятості Ви можете реалізувати себе!
3 етап: Резюме!
Головне, щоб ваше резюме було ОДНОГО ШРИФТУ і займало не більше двох сторінок А4. Ознайомитись з правилами написання резюме Ви можете в підрозділі “Працевлаштування”–>”Випускнику”–>”Правила написання резюме”.
4 етап: Пошук потенційних вакансій!
Ви можете ознайомитись зі списком неблагонадійних роботодавців за цими адресами:
navigator.lg.ua/arts.php?mode=o&art=o0003
www.kakrabota.com.ua/
Найпоширеніші сайти для розміщення ваших резюме – це:
Rabota.ua
Work.ua
hh.ua
job.ukr.net
jooble.org
neuvoo.com.ua
NetWork – інноваційна платформа-сервіс для працевлаштування молоді. Студент або випускник, а також будь-хто охочий має доступ до корисних контактів, які дозволяють йому заводити нові знайомства, отримувати рекомендації, знаходити роботу або колег, навчатися.
Реєструйся та створюй свою власну сторінку на nwworld.space
5 етап: Підготовка до співбесіди!
Психологи рекомендують одягнути на співбесіду відтінки сірого, коричневого, темно-синього, за можливістю краще виключити червоний, чорний та зелений (його яскраві відтінки)
Подбайте про дрібниці:
1. Заздалегідь детально з’ясуйте, як дістатися до офісу та потрапити в нього, щоб не запізнитись на Вашу першу зустріч з роботодавцем. Якщо ж ви запізнюєтесь, ОБОВ’ЯЗКОВО зателефонуйте та попередьте про це! Якщо у Вас змінились плани і Ви не можете з’явитись на призначений Вам час співбесіди, ОБОВ’ЯЗКОВО зателефонуйте та попередьте про це! Ваша репутація та імідж формується саме з такої відповідальності та пунктуальності.
2. У день співбесіди розрахуйте свій час так, щоб з’явитись в офісі на 10-15 хвили раніше до початку.
3. Запам’ятайте ім’я та посаду тієї людини, на співбесіду до кого ви йдете.
6 етап: Співбесіда!
•Краще продумати відповіді на ті питання, котрі Вам можуть задати на співбесіді:
•Розкажіть трохи про себе.
•Як би Ви могли описати самого себе?
•Що ви знаєте про нашу компанію?
•Що Вас приваблює в нашій компанії?
•Чому Ви маєте намір працювати саме у нас? (До цієї відповіді підготуйтесь заздалегідь. Від Вас будуть чекати, що Ви знаєте про те, як йдуть справи у компанії. Відсутність знань про компанію є однією з основних причин у відмові.)
•Яке відношення Ваша освіта має до даної вакансії та роботи?
•Чим Ви можете бути корисні для нашої компанії?
•Які Ваші сильні сторони? (Завжди підтверджуйте свої якості прикладами з життя)
•У чому полягають Ваші головні недоліки?
•Якого типу роботу Ви найбільше любите (не любите) виконувати?
•Як Ви бачите себе через 5 років (Краще відповідати не розписуючи всі Ваші плани, наприклад, я б хотів працювати в цій же організації, але на більш відповідальній роботі)
•Які Вашу цілі у житті?
•Як Ви плануєте їх досягти?
•Щоб Ви хотіли змінити у своєму минулому?
•На яку платню Ви розраховуєте?
•Що Ви будете робити, якщо… (тут Вам можуть дати якусь кризову або стресову ситуацію)
На співбесіді Ви маєте бути щирими і говорити правду, тому що будь-яка брехня випливе у ході роботи. Ось одна байка з цього питання: Кандидата, що заходить у двері, зустрічають питанням: “У нашій фірмі дуже високо цінується акуратність, чи витерли ви ноги, входячи сюди?”. Кандидат впевнено відповідає, що, зрозуміло, зробив це. На що слід вбивче продовження: “Ще більше ми цінуємо правдивість. Близько дверей немає килимка”.
7 етап: після співбесіди:
1.Зафіксуйте отриману на співбесіді інформацію.
2.Через день-два після інтерв’ю можна послати на фірму, де проходила співбесіда, лист подяки. Лист бажано скласти так, щоб він був коротким і містив подяку за наданий Вам час.
3.Приходити без запрошення, часто дзвонити, якщо Ви про це не домовлялися, не варто.
4.Отримавши телефонну або письмову відмову, можна звернутися з проханням мати на увазі Вашу кандидатуру в майбутньому.
5.Проаналізуйте співбесіду, що могло бути причиною невдачі.