Політика забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти

ПОЛІТИКА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ І ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Політика забезпечення якості вищої освіти і освітньої діяльності (далі — Політика забезпечення якості) є інструментом реалізації місії, візії і стратегічних цілей університету, втілюється в межах загальної інституційної культури забезпечення якості вищої світи.
Політика забезпечення якості базується на чинному законодавстві України, зокрема на Законах України «Про освіту» та «Про вищу освіту», а також на міжнародних і національних стандартах. Вона враховує основні положення «Стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG-2015)», інших документів Конференцій міністрів, що відповідають за вищу освіту в країнах Європейського простору вищої освіти. Політика забезпечення якості спрямована на задоволення потреб зацікавлених сторін і суспільства через постійне вдосконалення освітніх і наукових процесів.
Політика забезпечення якості враховує особливості воєнного часу і потреби повоєнного відновлення України та Запорізького регіону.
Політика забезпечення якості реалізується у взаємозв’язку зі «Стратегією розвитку НУ «Запорізька політехніка» на період 2023-2027 років», є публічною і відкритою для всіх учасників освітнього процесу.
Політика забезпечення якості орієнтована на здобуття міжнародного визнання університету та забезпечення його сталого розвитку через результати його діяльності, впровадження сучасних методів і підходів у роботі. Вона передбачає зміцнення кадрового потенціалу, матеріально-технічної бази і гарантування високого рівня організації освітнього процесу, що дозволить готувати висококваліфікованих фахівців відповідно до найкращих світових стандартів з урахуванням нових досягнень науки, техніки і технологій.
Політика забезпечення якості НУ «Запорізька політехніка» втілюється через такі пріоритетні напрями:
- забезпечення підготовки здобувачів вищої освіти відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейських рамок кваліфікацій, стандартів вищої освіти і професійних стандартів (за наявності), визначених Радою Європейського Союзу ключових компетентностей для навчання протягом життя з урахуванням кращих національних і світових практик;
- забезпечення усвідомлення здобувачами вищої освіти Конституції України, цінностей Європейського Союзу та Європейського простору вищої освіти, цінностей громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина, актуальних потреб держави, Запорізького регіону та своєї галузі, формування їх готовності брати участь у розвитку та захисті України та її повоєнному відновленні;
- забезпечення академічної свободи учасників освітнього процесу і наукової діяльності; визначених законодавством прав учасників освітнього процесу, зокрема права здобувачів освіти на вибір освітніх програм, форм здобуття вищої освіти, формування індивідуальної освітньої траєкторії;
- постійне вдосконалення методів викладання, впровадження інноваційних технологій та інструментів навчання, моніторинг і вдосконалення освітніх програм;
- підтримка професійного розвитку науково-педагогічних, педагогічних і наукових працівників, стимулювання їхньої наукової та професійної активності, забезпечення можливостей для їхнього постійного професійного зростання;
- забезпечення прозорості освітньої діяльності, формування культури академічної доброчесності учасників освітнього процесу; боротьба з порушеннями академічної доброчесності
- забезпечення успішності випускників, їх конкурентоспроможності на національному і міжнародному рівнях, орієнтація на формування затребуваних на ринку праці професійних компетентностей, у тому числі унікальних;
- створення інклюзивного освітнього і наукового середовища, зокрема з урахуванням особливих потреб осіб з інвалідністю, учасників бойових дій, біженців та інших категорій громадян;
- розширення міжнародної співпраці у сфері освіти, науки та інновацій, участь у програмах академічної мобільності учасників освітнього процесу, міжнародних освітніх і наукових проєктах, діяльності міжнародних організацій у сфері вищої освіти;
- здійснення моніторингу якості освіти, опитувань здобувачів, роботодавців та НПП для иявлення проблем, коригування освітніх програм і процесів;
- підтримка фундаментальних і прикладних досліджень з актуальної проблематики, залучення до них здобувачів освіти, створення умов для підвищення ефективності досліджень і впровадження їх результатів у практику;
- підготовка/перепідготовка фахівців для забезпечення потреб воєнного часу і повоєнної відбудови держави, виконання відповідних дослідницьких та прикладних проєктів із залученням учасників освітнього процесу;
- збільшення кількості англомовних освітніх програм і навчальних дисциплін з викладанням англійською мовою, освітніх програм, що реалізуються спільно із підприємцями з використанням дуальної форми здобуття вищої освіти, а також вітчизняними і закордонними закладами вищої освіти і науковими установами з використанням мережевої форми.
Керівництво університету бере на себе відповідальність за забезпечення умов виконання Політики забезпечення якості. До її реалізації залучені всі учасники освітнього процесу і структурні підрозділи Національного університету «Запорізька політехніка».
Ректор
Віктор ГРЕШТА

ПРИНЦИПИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ І ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Внутрішня система забезпечення якості вищої освіти і освітньої діяльності Національного університету «Запорізька політехніка» базується на законодавстві України, сучасних європейських стандартах і кращих національних та міжнародних практиках через реалізацію таких принципів:
Студентоцентрованість | Освітнє середовище задовольняє потреби, очікування та інтереси здобувачів вищої освіти; заохочує їх до ролі автономних і відповідальних суб’єктів освітнього процесу; підтримує їх академічний розвиток, кар’єрні перспективи та особистісне зростання. Освітній процес побудовано на засадах взаємної поваги і партнерства між учасниками освітнього процесу; |
Вдосконалення якості освіти | Університет систематично працює над підвищенням якості освітніх програм, викладання, досліджень та інших видів діяльності. Процеси переглядаються та вдосконалюються на основі зворотного зв’язку від здобувачів, НПП, роботодавців та інших зацікавлених сторін. |
Прозорості | Університет забезпечує прозорість своєї діяльності, що передбачає чітке інформування всіх учасників освітнього процесу про вимоги, процедури та результати виконання освітніх програм. |
Інноваційності | Університет впроваджує новітні освітні технології та методики, що сприяють підвищенню якості освіти та наукової діяльності. |
Академічної доброчесності | Внутрішня система забезпечення якості освіти передбачає дотримання всіма учасниками освітнього процесу цінностей, принципів і правил академічної доброчесності, інших норм академічної етики, корпоративних правил та ціннісних орієнтирів |
Підтримки | Підвищення потенціалу структурних підрозділів і працівників шляхом їх підтримки і стимулювання, зокрема на основі оцінки досягнень за ключовими напрямами діяльності. |
Інклюзивності | Університет є інклюзивним освітнім середовищем, що ефективно запобігає дискримінації учасників освітнього процесу за будь-якими ознаками і забезпечує доступ до освіти, науково-педагогічної, педагогічної та наукової діяльності особам з особливими потребами. |
Гнучкості та адаптивності | Адаптація освітніх програм і технологій навчання та наукових досліджень до зовнішніх змін та викликів, тенденцій розвитку ринку праці та запитів регіональних замовників освітніх, наукових (науково-технічних), експертних та інших послуг шляхом ініціювання проактивних змін. Забезпечення академічної свободи учасників освітнього процесу і наукових досліджень, умов для сформування індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів вищої освіти. |
Впливу | Університет впливає на розвиток України та Запорізького регіону шляхом формування необхідного людського потенціалу, проведення прикладних наукових досліджень, створення затребуваних інновацій, експертної, консультаційної та іншої діяльності. |