Політика забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти

ПОЛІТИКА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ І ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»

Політика забезпечення якості вищої освіти і освітньої діяльності (далі — Політика забезпечення якості) є інструментом реалізації місії, візії і стратегічних цілей університету, втілюється в межах загальної інституційної культури забезпечення якості вищої світи.

Політика забезпечення якості базується на чинному законодавстві України, зокрема на Законах України «Про освіту» та «Про вищу освіту», а також на міжнародних і національних стандартах. Вона враховує основні положення «Стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG-2015)», інших документів Конференцій міністрів, що відповідають за вищу освіту в країнах Європейського простору вищої освіти. Політика забезпечення якості спрямована на задоволення потреб зацікавлених сторін і суспільства через постійне вдосконалення освітніх і наукових процесів.

Політика забезпечення якості враховує особливості воєнного часу і потреби повоєнного відновлення України та Запорізького регіону.

Політика забезпечення якості реалізується у взаємозв’язку зі «Стратегією розвитку НУ «Запорізька політехніка» на період 2023-2027 років», є публічною і відкритою для всіх учасників освітнього процесу. 

Політика забезпечення якості орієнтована на здобуття міжнародного визнання університету та забезпечення його сталого розвитку через результати його діяльності, впровадження сучасних методів і підходів у роботі. Вона передбачає зміцнення кадрового потенціалу, матеріально-технічної бази і гарантування високого рівня організації освітнього процесу, що дозволить готувати висококваліфікованих фахівців відповідно до найкращих світових стандартів з урахуванням нових  досягнень науки, техніки і технологій.

Політика забезпечення якості НУ «Запорізька політехніка» втілюється через такі пріоритетні напрями:

  • забезпечення підготовки здобувачів вищої освіти відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейських рамок кваліфікацій, стандартів вищої освіти і професійних стандартів (за наявності), визначених Радою Європейського Союзу ключових компетентностей для навчання протягом життя з урахуванням кращих національних і світових практик;
  • забезпечення усвідомлення здобувачами вищої освіти Конституції України, цінностей Європейського Союзу та Європейського простору вищої освіти, цінностей громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина, актуальних потреб держави, Запорізького регіону та своєї галузі, формування їх готовності брати участь у розвитку та захисті України та її повоєнному відновленні;
  • забезпечення академічної свободи учасників освітнього процесу і наукової діяльності; визначених законодавством прав учасників освітнього процесу, зокрема права здобувачів освіти на вибір освітніх програм, форм здобуття вищої освіти, формування індивідуальної освітньої траєкторії;
  • постійне вдосконалення методів викладання, впровадження інноваційних технологій та інструментів навчання, моніторинг і вдосконалення освітніх програм;
  • підтримка професійного розвитку науково-педагогічних, педагогічних і наукових працівників, стимулювання їхньої наукової та професійної активності, забезпечення можливостей для їхнього постійного професійного зростання;
  • забезпечення прозорості освітньої діяльності, формування культури академічної доброчесності учасників освітнього процесу; боротьба з порушеннями академічної доброчесності
  • забезпечення успішності випускників, їх конкурентоспроможності на національному і міжнародному рівнях, орієнтація на формування затребуваних на ринку праці професійних компетентностей,  у тому числі унікальних;
  • створення інклюзивного освітнього і наукового середовища, зокрема з урахуванням особливих потреб осіб з інвалідністю, учасників бойових дій, біженців та інших категорій громадян;
  • розширення міжнародної співпраці у сфері освіти, науки та інновацій, участь у програмах академічної мобільності учасників освітнього процесу, міжнародних освітніх і наукових проєктах, діяльності міжнародних організацій у сфері вищої освіти;
  • здійснення моніторингу якості освіти, опитувань здобувачів, роботодавців та НПП для иявлення проблем, коригування освітніх програм і процесів;
  • підтримка фундаментальних і прикладних досліджень з актуальної проблематики, залучення до них здобувачів освіти, створення умов для підвищення ефективності досліджень і впровадження їх результатів у практику;
  • підготовка/перепідготовка фахівців для забезпечення потреб воєнного часу і повоєнної відбудови держави, виконання відповідних дослідницьких та прикладних проєктів із залученням учасників освітнього процесу;
  • збільшення кількості англомовних освітніх програм і навчальних дисциплін з викладанням англійською мовою, освітніх програм, що реалізуються спільно із підприємцями з використанням дуальної форми здобуття вищої освіти, а також вітчизняними і закордонними закладами вищої освіти і науковими установами з використанням мережевої форми.

Керівництво університету бере на себе відповідальність за забезпечення умов виконання Політики забезпечення якості. До її реалізації залучені всі учасники освітнього процесу і структурні підрозділи Національного університету «Запорізька політехніка».

Ректор

Віктор ГРЕШТА

ПРИНЦИПИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ І ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ «ЗАПОРІЗЬКА ПОЛІТЕХНІКА»

Внутрішня система забезпечення якості вищої освіти і освітньої діяльності Національного університету «Запорізька політехніка» базується на законодавстві України, сучасних європейських стандартах і кращих національних та міжнародних практиках через реалізацію таких принципів:

СтудентоцентрованістьОсвітнє середовище задовольняє потреби, очікування та інтереси здобувачів вищої освіти; заохочує їх до ролі автономних і відповідальних суб’єктів освітнього процесу; підтримує їх академічний розвиток, кар’єрні перспективи та особистісне зростання. Освітній процес побудовано на засадах взаємної поваги і партнерства між учасниками освітнього процесу;  
Вдосконалення якості освітиУніверситет систематично працює над підвищенням якості освітніх програм, викладання, досліджень та інших видів діяльності. Процеси переглядаються та вдосконалюються на основі зворотного зв’язку від здобувачів, НПП, роботодавців  та інших зацікавлених сторін.  
ПрозоростіУніверситет забезпечує прозорість своєї діяльності, що передбачає чітке інформування всіх учасників освітнього процесу про вимоги, процедури та результати виконання освітніх програм.  
ІнноваційностіУніверситет впроваджує новітні освітні технології та методики, що сприяють підвищенню якості освіти та наукової діяльності.  
Академічної доброчесностіВнутрішня система забезпечення якості освіти передбачає дотримання всіма учасниками освітнього процесу цінностей, принципів і правил академічної доброчесності, інших норм академічної етики, корпоративних правил та ціннісних орієнтирів  
ПідтримкиПідвищення потенціалу структурних підрозділів і працівників шляхом їх підтримки і стимулювання, зокрема на основі оцінки досягнень за ключовими напрямами діяльності.
ІнклюзивностіУніверситет є інклюзивним освітнім середовищем, що ефективно запобігає дискримінації учасників освітнього процесу за будь-якими ознаками і забезпечує доступ до освіти, науково-педагогічної, педагогічної та наукової діяльності особам з особливими потребами.
Гнучкості та адаптивностіАдаптація освітніх програм і технологій навчання та наукових досліджень до зовнішніх змін та викликів, тенденцій розвитку ринку праці та запитів регіональних замовників освітніх, наукових (науково-технічних), експертних та інших послуг шляхом ініціювання проактивних змін. Забезпечення академічної свободи учасників освітнього процесу і наукових досліджень,  умов для сформування індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів вищої освіти.  
ВпливуУніверситет впливає на розвиток України та Запорізького регіону шляхом формування необхідного людського потенціалу, проведення прикладних наукових досліджень, створення затребуваних інновацій, експертної, консультаційної та іншої діяльності.