Практична підготовка студентів та співпраця з роботодавцями кафедри «Технологія авіаційних двигунів»
Проходження практики є обов’язковою частиною освітнього процесу для всіх студентів спеціальності G12. З огляду на специфіку підготовки, місця практики визначаються кафедрою на базових підприємствах галузі, з якими університет має багаторічні партнерські відносини та укладені договори про співпрацю.
Алгоритм організації та проходження практики
- Розподіл студентів – кафедра формує списки та закріплює студентів за підприємствами-партнерами.
- Направлення – навчальний відділ університету оформлює офіційні направлення на практику.
- Документи – студент передає необхідні копії документів у відділ кадрів підприємства.
- Інструктажі – обов’язкове проходження техніки безпеки та ознайомлення з правилами доступу до режимних підприємств.
- Практика – студент виконує програму практики під керівництвом фахівців підприємства та керівника від кафедри.
- Звітність – по завершенню практики студент готує звіт і захищає його перед комісією кафедри.
Самостійний вибір місця практики
За бажанням студент може запропонувати власне місце проходження практики. У такому випадку необхідно:
- подати пропозицію на кафедру;
- узгодити відповідність програми практики навчальним вимогам;
- оформити договір про співпрацю між підприємством та університетом.
У разі схвалення студент проходить практику на обраному підприємстві. Кафедра супроводжує студентів протягом усього процесу практики, здійснює контроль та надає методичну підтримку.
Освітній рівень | Місце практики | Найменув ання практики | Кількість кредитів ЄКТС | Семестр або терміни | Тривалість практики | Договори |
Бакалавр | АТ «Мотор Січ» АТ «Івченко-Прогрес» | Виробнича (технолгічна) | 4,5 | 6 | 3 тижні | договір |
Бакалавр | АТ «Мотор Січ» АТ «Івченко-Прогрес» | Переддипломна практика | 4,5 | 8 | 3 тижні | договір |
Магістр | АТ «Мотор Січ» АТ «Івченко-Прогрес» | Переддипломна практика (Стажування) | 10,5 | 3 | 7 тижнів | договір |
Компетентності, які отримують студенти у результаті проходження практик
РН01. Демонструвати дотримання вимог до культури використання державної мови. Подавати інформацію за фахом з урахуванням професійного мовлення.
РН03. Розуміти екологічно небезпечні та шкідливі фактори професійної діяльності та коректувати її зміст з метою попередження негативного впливу на навколишнє середовище.
РН04. Володіти засобами сучасних інформаційних та комунікаційних технологій в обсязі, достатньому для навчання та професійної діяльності.
РН05. Вміти пояснювати свої рішення і підґрунтя їх прийняття фахівцям і неспеціалістам в ясній і однозначній формі.
РН06. Володіти навичками самостійного навчання та роботи для підвищення професійної кваліфікації та вирішення проблем в новому або незнайомому середовищі.
РН09. Застосовувати вимоги галузевих нормативних документів щодо процедур проектування, виробництва, випробування та (або) сертифікації елементів та об’єктів авіаційної та ракетно-космічної техніки на всіх етапах її життєвого циклу.
РН10. Пояснювати вплив конструктивних параметрів елементів авіаційної та ракетно-космічної техніки на її льотно-технічні характеристики. Мати уявлення про стійкість та керованість авіаційної та ракетно-космічної техніки.
РН11. Володіти навичками визначення навантажень на конструктивні елементи авіаційної та ракетно-космічної техніки на усіх етапах її життєвого циклу.
РН12. Розуміти принципи механіки рідини та газу, зокрема, гідравліки, аеродинаміки (газодинаміки) відповідно до навчального плану.
РН13. Описувати будову металів та неметалів та знати методи модифікації їх властивостей. Обґрунтовано призначати матеріали для елементів та систем авіаційної та ракетно-космічної техніки. РН14. Описувати експериментальні методи дослідження структурних, фізико-механічних і технологічних властивостей матеріалів та конструкцій.
РН15. Застосовувати сучасні методи проектування, конструювання та виробництва елементів та систем авіаційної та ракетно-космічної техніки. РН16. Обчислювати напружено-деформований стан, визначати несійну здатність конструктивних елементів та надійність систем авіаційної та ракетно-космічної техніки.
РН17. Пояснювати послідовність проектування, виробництва, випробування та (або) сертифікації елементів та систем авіаційної та ракетно-космічної техніки.
РН18. Мати уявлення про структуру та принципи дії бортового та навігаційного обладнання авіаційної та ракетно-космічної техніки.
РН19. Пояснювати особливості конструкції та основні аспекти робочих процесів в системах та елементах авіаційної та ракетно-космічної техніки.
РН20. Демонструвати обізнаність в галузі теоретичного та інструментального забезпечення взаємозамінності деталей авіаційної та ракетно-космічної техніки.
РН21. Показувати вміння та навички щодо розробки технологічних процесів виробництва конструктивних елементів та систем авіаційної та ракетно-космічної техніки. РН22. Описувати послідовність обчислення економічної ефективності виробництва елементів та систем авіаційної ракетно-космічної техніки.
Інформація про бази практик
АТ «Мотор Січ» Підприємство випускає надійні авіаційні двигуни та газотурбінні установки, які є конкурентними на світовому ринку. Продукція підприємства експлуатується на літаках та вертольотах різного призначення більш ніж у 120 країнах світу. Розробка та впровадження у виробництво сучасних технологій, що спираються на найновіші досягнення науки та техніки, професійний, висококваліфікований та згуртований колектив, унікальна виробнича база, ресурси, ефективна управлінська стратегія – все це є плацдармом для успіху та постійного розвитку.
АТ «Івченко Прогрес» — державне підприємство, яке входить до складу Державного концерну «Укроборонпром». Сферою діяльності підприємства є проектування, виробництво, сертифікація, ремонт, випробування, доведення й становлення серійного виробництва газотурбінних двигунів авіаційного й промислового застосування.
Взаємодія з роботодавцями
Кафедра тісно співпрацює з провідними підприємствами авіаційної галузі, які є ключовими стейкхолдерами освітнього процесу. Серед партнерів кафедри:
- АТ «Мотор Січ»,
- АТ «Івченко-Прогрес»,
- Авіагрейд,
- Boeing,
- Progresstech.
Форми співпраці з роботодавцями
- Участь у формуванні та оновленні освітніх програм: консультації, круглі столи, рекомендації щодо навчальних планів.
- Практична підготовка студентів: організація виробничих та переддипломних практик на підприємствах-партнерах (детально у розділі «Практика»).
- Гостьові лекції та практичні заняття: залучення провідних інженерів та менеджерів авіаційної галузі до навчального процесу.
- Кар’єрні заходи: зустрічі студентів з потенційними роботодавцями, ярмарки вакансій, кар’єрні форуми.
- Наукові та професійні заходи: спільні конференції, круглі столи, семінари, у яких беруть участь як студенти, так і представники галузевих підприємств.
- Підсумкова атестація: участь стейкхолдерів у захистах дипломних робіт, формування екзаменаційних комісій. На даний момент головою атестаційної комісії є Торба Юрій Іванович, заступник директора з наукової роботи, начальник експериментально-випробувального комплексу АТ «Івченко-Прогрес».
Аналіз ринку праці та оновлення освітніх програм
Кафедра системно відстежує потреби ринку праці, щоб освітні програми відповідали сучасним викликам авіаційної галузі.
Як здійснюється аналіз ринку праці?
- Участь у галузевих семінарах та круглих столах з роботодавцями.
- Аналіз актуальних вакансій у провідних компаніях авіаційного сектору.
- Зворотний зв’язок від випускників, які вже працюють за фахом в Україні та за кордоном.
- Рекомендації підприємств-партнерів, отримані під час співпраці та наукових заходів.
- Аналітичні довідки та звіти кафедри, що узагальнюють ці дані.
Як враховуються результати?
- Постійне оновлення навчальних планів і робочих програм дисциплін.
- Включення до програм сучасних технологій та інноваційних виробничих практик.
- Розширення співпраці з підприємствами для забезпечення студентів реальними кейсами та проектами.
Принципи формування освітньої програми
Освітні програми зі спеціальності G12 створюється та оновлюється на основі:
- вимог стандартів вищої освіти;
- консультацій з роботодавцями та стейкхолдерами;
- пропозицій науково-педагогічних працівників кафедри;
- побажань студентів та випускників.
Фінальне затвердження відбувається на засіданнях кафедри та відповідних університетських комісіях.