STEM-центр Дитячо-юнацького наукового університету «Запорізька політехніка»

STEM-центр – організація співпраці Університету з закладами загальної середньої освіти з метою реалізації концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM освіти).
STEM-проєкт – це проєкт, у якому органічно поєднані знання та навички у науці, технологіях, математиці, іноді ще додається творча або мистецька складова.
Університет виступив з ініціативою у межах співпраці з закладами загальної середньої освіти організувати спільну роботу з реалізації Концепції розвитку та впровадження природничо-математичної освіти.
Для реалізації цієї ініціативи у межах діяльності Дитячо-юнацького наукового університету було створено Центр STEM-освіти, робота якого спрямована на забезпечення науково-методичної підтримки загальноосвітніх заходів щодо розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) через розроблення уроків та проєктів з урахуванням інтегрованих навчальних програм, міжгалузевих інтегрованих курсів, організації роботи гуртків з робототехніки, мехатроніки, інженерії, природничих дисциплін, сучасних наукових напрямів, новітніх технологій. Третій рік у межах співпраці з закладами загальної середньої освіти упродовж семестру працює STEM-проєкт «Розумний будинок», розроблений науковцями Університету. Цей проєкт предбачає вивчення основних понять, завдань та функцій SMART HOUSE. Програма проєкту сформована на основі міждисциплінарного підходу та передбачає практичну складову для здобуття учнями стем-компетентностей.
Упродовж звітного року було розроблено нові спільні STEM-проєкти: «Безпечна школа майбутнього», «Запоріжжя моя Батьківщина», «Літературні образи: створення ЗD моделей та медіаконтенту з використанням ШІ».
Наші STEM-проєкти
1. Розумний будинок (SMART-house)
На заняттях діти знайомляться з інженерними системами будинку, вчаться розробляти прості алгоритми їх автоматизації і пишуть програми для SMART-систем, знайомляться з енергоаудитом і розраховують економічний ефект від енергозбереження; визначають доцільність застосування альтернативних джерел енергії; досліджують, як питання психології, дизайну та архітектури пов’язані з енергоефективністю.
Викладачі: Шрам Олександр Анатолійович, Братковська Катерина Олександрівна.
2. Інтегрований STEM (на базі Гімназії №107 у співпраці з ПНЗ «Центр НТТУМ «Політ») – заплановано залучення до проєкту ще 5 шкіл Шевченківського району.
Програма передбачає ознайомлення учнів з різноманітним світом науки та техніки. В процесі занять вихованці оволодівають основами технічних та наукових знань, методами та прийомами, необхідними для виготовлення діючих технічних об’єктів та моделей, отримують навички вирішення винахідницьких задач і виконання проектів.
Від НУ «Запорізька політехніка» залучені викладачі:
Казурова Аліна Євгенівна, Назарова Олена Сергіївна, Щербина Андрій Васильович.
З 25 вересня по 1 грудня пройшов перший цикл занять гуртка Інтегрований STEM для учнів Запорізької гімназії №107 у співпраці з НУ «Запорізька політехніка» та ПНЗ «Центр НТТУМ «Політ».
3. STEM-проєкт «Метеостанція» у співпраці з Запорізькою гімназією №106
Проєкт «Метеостанція» на основі Arduino — це автоматизований пристрій для вимірювання погодних параметрів: температура, вологість, атмосферний тиск і освітленість. Він використовує сенсори, підключені до плати Arduino, для збору даних у реальному часі. Отримані показники можна відображати на екрані або передавати на комп’ютер чи в хмару для подальшого аналізу.
Від НУ «Запорізька політехніка» залучені викладачі:
Полешко Ігор Станіславович (керівник гуртка «Робототехніка з Arduino»), Козак Дмитро Сергійович (керівник гуртка «3D-друк в машинобудуванні»)